Halland Nyheter 101115
Trots killen, kanske 13 år, på cykel söder om Håstens torg, som mitt framför mina ögon och cykeldäck, och kompisarnas, roterar en glasflaska i luften så att den faller och krossas på cykelbanan bakom honom, och har mage att ropa att han tappade den när jag hojtar till, tror jag på människans framtid. Men fy faskien så ilsk jag blev!

Hallands Nyheter (News from the Halland region) nov 15 2010
In spite of the maybe 13 years old guy, in front of my eyes and bicycle tires, and his school mate’s, spinning a glass bottle in the air and watches how it breaks on the track behind him, having the nerve to answer back ”I just dropped it” when I yelled after him, I believe in the future of humans. But how angry did I not became!

Om mikaeros

wiser and wiser every day
Det här inlägget postades i insändare / letter to an editor. Bokmärk permalänken.

Kommentera

