When cooking I use rape seed oil instead of palm oil and if food contains palm oil I choose some altenative. Mikael

Om mikaeros

wiser and wiser every day
Det här inlägget postades i English. Bokmärk permalänken.

En kommentar till

  1. Ann-Marie skriver:

    KraM! och Hej No More Dead Pidgeons!
    Enligt forskare är den människa som har det bästa nätverket, den människa med bästa förutsättningar att lyckas – med vad det månne vara. Om vi nu alla som vill rädda världen bildar ett nätverk med detta mål, ja, då bör vi lyckas.
    ”Lyckas” – jag förmodar att det ordet kommer från att känna lycka över något man nått fram till och som man önskat mycket hett, det handlar om att bli lycklig. Ibland kallas det välfärd när man vill mäta lyckokänslan utan att vara för flummig. Välfärd är när vi lever i harmoni, har alla våra grundbehov tillfredsställda och så vidare… ibland för att vi kan köpa många fina bilarl. Men, efter ett tag av välfärd så händer det något. Den upplevda lyckan bland människor verkar minska i intensitet. Ingen vet egentligen varför. Igår i Svenska Dagbladet, 2010-11-15, läste jag en artikel om just h ur lycka kan upplevas och önskar avsluta detta inlägg med att citera Aldous Huxley i Du sköna nya värld:
    ”Jag vill inte ha bekvämlighet, jag vill ha Gud, jag vill ha poesi, jag vill ha riktiga faror, jag vill ha frihet, jag vill ha godhet, jag vill ha synd.”

    Och efter att ha läst den artikeln, ja då gick jag på ett seminarium på UD om pengar, nej, ursäkta, det handlade om våra relationer till Latinamerika. Men det är en annan historia.

    Kram Ann-Marie

Kommentera

